Nagyon sokszor rendelek webáruházakból. Szakmai ártalom, hogy mindig átfutom a kapott számlákat. Körülbelül tízből egy olyan számlával találkozok, ami egy NAV ellenőrzésen biztosan megállná a helyét.
Hogyan kell a webáruháznak helyesen kiállítani a számlát?*
Utánvét esetén:
teljesítés időpontja: kiszállítás tervezett napja (általában feladás + 1 nap)
számla kelte: értelemszerű
fizetési határidő = teljesítés időpontja
Előre utalás | Bankkártya | PayPal | egyéb előre fizetés esetén:
teljesítés időpontja: amikor a céges számlán jóváírják az összeget
számla kelte: értelemszerű
fizetési határidő = teljesítés időpontja
kötelező megjegyzés a számlán: „Az értékesítésről végszámla nem készül, a ügylet végső teljesítési időpontja: …” (a kiszállítás tervezett napja)
A fentiek szerint eljárva nem kell előleg- és végszámlát is kiállítani a vevőnek, egyébként kötelező lenne. A fenti számlázási mód feltétele egyrészt, hogy a vevő 100% előleget fizessen, másrészt, hogy a fizetéstől számított 8 napon belül ki kell állítani a számlát, és a csomag tervezett kiszállítási napját ehhez már tudni kell.
Ha sikertelen a kézbesítés, vagy átvette ugyan, de később visszaküldi a vevő a csomagot:
módosító számlát kell kiállítani az eredeti számla adataival, mínusz összeggel
szerepeljen a mínuszos számlán a hivatkozás az eredeti számla sorszámára
teljesítés időpontja: az eredeti számla szerint
számla kelte: értelemszerű
fizetési határidő: az eredeti számla szerint
Ha előre fizetett a vevő és nem vette át a csomagot, akkor a csomag visszaérkezésével az összeget vissza is kell utalni neki. Ha a visszaküldés után újból csomagfeladás történik, akkor egy új számlát kell kibocsátani, új teljesítési időponttal, mintha egy teljesen új megrendelés lenne.
*Az alábbi feltételek együttes fennállása esetén jogosult lehet egy webáruház is hagyományos, papír alapú nyugtát kiállítani a vevő számára:
> a megrendelő a megrendeléskor tudja jelezni, hogy nem adóalany (azaz van erre külön pipálható rublika)
> a megrendelő a megrendeléskor tudja jelezni, hogy nem kér számlát (azaz van erre külön pipálható rublika)
> a terméket helyszíni átvétellel veszi át a vevő és az összeget a helyszíni átvételkor fizeti
> és a megrendelés az összeghatárba is belefér (jelenleg bruttó 900 000 Ft).
Ha a fenti feltételek nem teljesülnek egyidejűleg, akkor nem javasoljuk nyugta használatát számla helyett.
Kérdezz vagy szólj hozzá!